Ons koor

Ons koor treedt op in verschillende kleding. Het ligt aan het soort optreden welke kleding wij dragen.

Begeleiding

Harrie Wezenberg

Bas-gitarist

Harrie Wezenberg is geboren op 4 september 1957 in IJsselmuiden. Hij was zes jaar toen hij met zijn speelgoedgitaartje Rob de Nijs imiteerde met het liedje “zachtjes tikt de regen op m’n zolderraam”. Toen hij een jaar of 13 was speelde hij al een bandje in alle keten en schuren in IJsselmuiden. Op zijn 18e in een trio terechtgekomen en zelfs daarmee nog een tour gedaan in Schotland. Vanaf zijn 22ste ,als zanger en slaggitarist, in het commerciële circuit met de band Why Not uit IJsselmuiden. Dit heeft hij gedaan tot zijn 57ste, dus een hele tijd. Na deze periode, tot op heden, opgetreden als zanger alleen, of met Jan Kater als duo op kleinere feesten, recepties en evenementen. Via zijn vroegere buurvrouw, Anja Breederveld gevraagd als bassist in het combo van het Kamper Uienkoor. Een nieuwe uitdaging bij het Kamper Uienkoor, maar nu als bassist.

Jan Kater

Gitarist

Werd als jongetje van 10 jaar gegrepen door de muziek van o.m. Elvis Presley, Cliff Richard en later The Beatles. Hij heeft door te oefenen op de akoestische gitaar van zijn broer door zelfstudie zich verder bekwaamd. De fijne kneepjes zijn hem bijgebracht door de in Kampen bekende artiest Berry Selles. Jan is landelijk bekend geworden met de band Hydra van het bekende nummer ``Als het gras twee kontjes hoog is``. Sinds eind 2021 is Jan lid van het combo bij het Uien Koor. Vanaf 2015 was hij al regelmatig invaller. Jans muziekvoorkeuren zijn The Eagles en Dire Straits kortom muziek uit de jaren 60 en 70

Lineke Ruiter

Dirigent

Met ingang van 1 januari 2021 is Lineke Ruiter de dirigent van het Uien Koor. De in 1962 geboren Lineke is woonachtig in Ens. Haar hobby's zijn natuurlijk muziek maken, handwerken en lezen.

Freddy van Dijk

Toetsenist

Komt uit een muzikale familie waar iedereen wel een instrument bespeelde. De piano had zijn voorkeur. Hij heeft vooral veel geleerd van zijn buurvrouw. Hij heeft veel opgetreden in kerken met diverse koren o a. Deo Volente uit Nagele. Later was hij toetsenist bij de band Applemousse. Vanaf maart 2022 speelt hij als toetsenist bij het Uien Koor. Freddy's muziekvoorkeur is heel divers.

Henk ter Steeg

Drummer

Op 10 jarige leeftijd begonnen als tamboer bij het Stedelijk Orkest en daar ook saxofoon leren spelen. In 1972 bij de Marine kapel opgetreden als tamboer en bij de scheepsband van Hr. M. van Galen op saxofoon. Gespeeld als drummer bij de Kamper country band Traveling Strings. 5 jaar geluidsman geweest bij Grouwd Speed uit Kampen. De laatste jaren bij het Schokkerkoor uit Kampen, ook als drummer.

Erelid: Wim Luisman